Referendum in Southern Sudan

An article from Al-Hayat analysing the benefits of the referendum in Southern Sudan.

Al-Hayat (life) is an Arabic newspaper owned by the Saudi Prince, Khaled bin-Sultan. This daily newspaper is published in London and is considered to be pro-Saudi and pro-West.

Vincent Hiribarren


About perspectivesonafrica

Research and news about Africa
This entry was posted in Southern Sudan and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Referendum in Southern Sudan

  1. This is a prescient article because of what it leaves out. The real question is what will happen to the communities in places like Kordofan who have traditionally supported the south but will find themselves in a northern Islamic state?

  2. Apologies I meant the Abyei, Nuba Mountains and Southern Blue Nile Regions not Kordofan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s